7-16 april

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. YouTube stelt paal en perk aan ‘sluikreclame’

    YouTube verscherpt de regels voor gesponsorde video’s. Merklogo’s en productnamen in de zogenoemde video overlay zijn niet meer zonder meer toegestaan, tenzij het merk een reclame-overeenkomst met Google zelf heeft.

  2. 'Facebookgebruikers delen minder'

    Facebookgebruikers plaatsen niet alleen minder berichten op de site, de informatie die zij delen wordt ook steeds minder persoonlijk. Het aantal berichten dat wordt gedeeld op het sociale medium is tussen medio 2014 en medio 2015 met 5,5 procent gedaald, bericht The Information.

  3. ‘Chrome haalt browsers Microsoft in’

    Googles Chrome zou in mei wel eens de grootste browser kunnen worden, te oordelen naar nieuwe data van Net Applications. Microsoft verliest met Internet Explorer en Edge steeds meer terrein.

  4. Facebook voegt bots toe aan Facebook Messenger

    Facebook gaat chatbots toevoegen aan Facebook Messenger, bedrijven kunnen hun eigen chatbot gaan ontwikkelen en integreren in Facebook Messenger. Hierdoor wordt het bijvoorbeeld mogelijk om een pizza te bestellen via Facebook Messenger. De eerste versies van de chatbots zijn nu beschikbaar en wat meteen duidelijk is, is dat er nog veel valt te verbeteren.

  5. Verkoopgroepen Facebook nu ook in Nederland beschikbaar

    Facebook Nederland heeft zijn online marktplaats onder de noemer Verkoopgroepen breed uitgerold. Via dit platform kunnen Facebook leden tweedehands of eigengemaakte spullen verkopen.

 Terug

 Naar boven