5-11 november 2018

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. Marktwaakhond waarschuwt voor nepwebshops op sociale media

    De Autoriteit Consument & Markt (ACM) start een nieuwe campagne omdat Nederlandse consumenten in 2017 voor bijna 5 miljoen euro werden opgelicht door aankopen van producten via sociale media.

  2. Google Search Console-data nu direct zichtbaar in zoekresultaten

    Google toont sinds 5 november data uit Google Search Console direct in de zoekresultaten. Hiermee test Google al enige tijd, maar nu is het Search Console-dashboard dus voor iedereen met een geverifieerde site zichtbaar in de zoekresultaten. Je moet hiervoor natuurlijk wel ingelogd zijn in de browser, met het hetzelfde Google-account als waarmee je je Search Console-account beheert.

  3. Google en Facebook ondertekenen internethandvest grondlegger web

    Google en Facebook hebben het ‘internethandvest’ van Tim Berners-Lee, de grondlegger van het wereldwijde web, ondertekend. Deelnemende partijen streven naar een humanitair internet.

  4. Tabletmarkt hobbelt verder achteruit

    De tabletmarkt is verder achteruit gegaan in het derde kwartaal, zo blijkt uit cijfers van IDC. Er zijn 8,6 procent minder tablets verscheept, waarmee het totaal op 36,4 miljoen kwam tegen 39,9 miljoen een jaar terug.

  5. Sinds nieuwe Europese privacywet achttienduizend datalekken gemeld

    De Europese privacyautoriteiten hebben achttienduizend meldingen van datalekken gekregen sinds de inwerkingtreding van de privacywet AVG in mei.

 Terug

 Naar boven