1-9 april 2015

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. SEO alarm: Is je website klaar voor ‘Mobilegeddon’ 21 April?

    Op 21 april komt Google met een ingrijpende update die een enorme impact gaat hebben op de mobiele vindbaarheid van websites. Met andere woorden: zorg dat je webpagina’s geschikt worden gemaakt voor smartphones, anders zullen ze in de zoekresultaten op smartphones anders en lager worden weergegeven.

  2. YouTube komt met abonnement voor advertentievrije website

    Alle YouTube Creators, hebben een e-mail ontvangen dat het bedrijf van plan is een abonnement in te voeren om gebruikers een advertentievrije site te bieden. De YouTube Creators die Google op dit moment de advertenties laten verzorgen rond hun video’s zullen straks een deel van de inkomsten van deze abonnementen gaan krijgen.

  3. Linkedin koopt online platform voor videocursussen

    Het zakelijke sociale netwerk Linkedin heeft het online platform voor videocursussen Lynda.com overgenomen voor een bedrag van 1,5 miljard dollar (1,39 miljard euro). Dat heeft het sociale netwerk donderdag gemeld. Lynda.com is in 1995 opgericht en is één van de grootste websites waar gebruikers aan online cursussen kunnen meedoen. Het is onder andere mogelijk om cursussen in software en fotografie of creatieve en zakelijke vaardigheden te volgen.

  4. Advertentiemarkt voor sociale media koelt af

    De advertentiemarkt voor sociale media koelt af, van 41 procent groei vorig jaar naar 29 procent dit jaar. Maar nog altijd goed voor 20 miljard dollar, volgens Stategy Analytics.

  5. Twitter gaat populaire hashtags uitleggen

    Twitter gaat populaire hashtags, de term voor een trefwoord met een #-icoon erovor, voortaan aan de gebruiker uitleggen. Daarnaast verdwijnen de tabbladen voor Ontdekken en Activiteit uit de app.

 Terug

 Naar boven