8-14 juli 2015

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. Spammers gebruiken pdf voor beïnvloeding zoekresultaten

    Spammers lijken een nieuwe manier te hebben ontdekt om de zoekresultaten van Google te beïnvloeden. Stopten ze voorheen zoveel mogelijk trefwoorden en verwijzingen op webpagina’s, tegenwoordig doen ze dat met Pdf-bestanden.

  2. Facebook past klikbeleid aan, adverteerders betalen voor resultaat

    Facebook gaat zijn kost-per-klik beleid compleet omgooien. Adverteerders betalen binnenkort alleen nog voor app installaties en meetbaar webverkeer. Commentaren, likes en gedeelde content worden niet langer meegerekend.

  3. Autofabrikanten zijn bang voor Apple en Google

    Verschillende autofabrikanten hebben duidelijk gemaakt dat ze bang zijn van techbedrijven als Apple en Google. De meeste fabrikanten hebben inmiddels met beide techbedrijven gesproken, Apple wil CarPlay en Google Android Auto in zoveel mogelijk voertuigen aanbieden. Hiervoor is wel medewerking nodig van de autofabrikanten.

  4. Hoofd beveiliging Facebook roept op tot einde Adobe Flash

    Het onlangs nieuw aangestelde hoofd beveiliging van Facebook roept Adobe op zijn veelgebruikte Flash-plugin te stoppen. Flash wordt geplaagd door beveiligingsproblemen.

  5. Google wijzigt privacybeleid na boetedreiging CBP

    Google heeft zijn privacybeleid licht aangepast, nadat het College bescherming persoonsgegevens (CBP) het bedrijf een last onder dwangsom had opgelegd.

 Terug

 Naar boven