7-14 februari 2016

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. Online omzet steeg in 2015 met 20 procent

    Online groeide de omzet in 2015 met 20 procent. Daarmee komt de groei flink hoger uit dan in 2014, toen de omzet met 11 procent toenam. Dat zegt het CBS. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 23 procent. De webwinkels zetten 18 procent meer om dan in 2014.

  2. Twitter rolt zijn nieuwe tijdlijn toch uit

    Luttele uren voordat Twitter zijn kwartaalcijfers presenteerde is de nieuwe tijdlijn, waarover veel ophef ontstond, alsnog uitgerold. Die tijdlijn toont de relevante tweets van de dag, maar de chronologische volgorde kan gewoon worden aangehouden als gebruikers dat willen.

  3. Instagram gaat kijkcijfers van video's tonen

    Sociaal netwerk Instagram gaat laten zien hoe vaak een video wordt afgespeeld. De kijkcijfers worden recht onder de video getoond, waar eerst de hoeveelheid likes stonden. Het is nog steeds mogelijk video’s likes te geven. Door op de kijkcijferteller te klikken, toont Instagram alsnog de hoeveelheid likes.

  4. Google zet een streep door Flash op zijn advertentienetwerk

    Google heeft bekendgemaakt dat er een einde gaat komen aan de Flash-advertenties. Het bedrijf zet er een streep doorheen en vanaf 2017 is het gebruik van Flash op het Doubleclick-advertentienetwerk niet langer toegestaan. Adverteerders moeten hun banners nu echt in HTML5 gaan ontwikkelen.

  5. Geen enkele groei voor Twitter

    Twitter lijkt met een omzet van 710 miljoen doller in het vierde kwartaal aan de verwachting van analisten te hebben voldaan, de winst van 16 dollarcent per aandeel was zelfs iets hoger dan verwacht, maar het aantal gebruikers stijgt niet meer.

 Terug

 Naar boven