9-16 september 2015

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. Facebook heeft dislike-knop (Vind ik niet leuk) in ontwikkeling

    Facebook lijkt na al die jaren toch overstag te gaan en naast de knop “Vind ik leuk”, komt er een knop om aan te geven dat je iets niet leuk vind. Facebook wil binnenkort gaan testen met de knop in een beperkt aantal regio’s, als dat bevalt zal de knop wereldwijd beschikbaar komen.

  2. Mobiele marketing sterk in opkomst, apps verliezen aan populariteit

    Mobiele marketing is sterk in opkomst onder Nederlandse adverteerders. Ruim driekwart zet inmiddels mobiele websites, QR-codes of apps in. Dat blijkt uit de Mobile Marketing Monitor 2015 van MediaScience, uitgevoerd in samenwerking met Adformatie onder de top-1000 adverteerders.

  3. 'Google en Twitter werken aan manier om snel nieuwsartikelen te tonen'

    Google en Twitter werken samen met een aantal uitgevers aan een manier om artikelen en nieuwsberichten direct te tonen wanneer er op een link geklikt wordt.  De twee bedrijven richten zich met name op mobiele gebruikers. In plaats van een nieuwsbericht te openen door naar een andere website te gaan via een link en een aantal seconden te wachten, zou het artikel direct op het scherm verschijnen.

  4. Infographic: hoe de wereld Twitter gebruikt

    Over Twitter lezen we de laatste tijd geen goede berichten: de groei vertraagt en met name Nederlanders haken af. Toch laat HubSpot in deze infographic zien dat er dagelijks nog altijd 500 miljoen tweets worden verstuurd. Gemiddeld besteden gebruikers 170 minuten per maand op Twitter. En groei is er wel degelijk, met name in Latijns Amerika, waar bijna een kwart van de internetbevolking op Twitter zit.

  5. Facebook test tijdelijke profielfoto's

    Facebook test op het moment een nieuwe functie, waarmee een profielfoto tijdelijk gebruikt kan worden. Dit maakt het makkelijker om met een afbeelding bijvoorbeeld een goed doel te steunen.

 Terug

 Naar boven