25-31 maart 2014

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

Microsoft brengt Office naar de iPad

Microsoft heeft donderdag Office voor de iPad aangekondigd. De apps zijn inmiddels in de App Store beschikbaar. Office op de iPad werkt op basis van een freemium-model. Dat betekent dat bestanden met de gratis app alleen zijn te openen en delen, terwijl ze met een betaald Office 365-abonnement ook kunnen worden aangemaakt en bewerkt. Huidige 365-abonnees hebben dus direct een volledige versie van Office op hun iPad.

Bron: Webwereld

Wetsvoorstel versoepeling cookiewet ingediend

Minister Kamp van Economische Zaken (EZ) heeft vrijdag het versoepelde wetsvoorstel voor de cookiewet ingediend. Die wordt zo aangepast dat er geen toestemming meer hoeft te worden gevraagd voor cookies die niet privacygevoelig zijn.

Bron: Emerce

Twitter introduceert taggen van foto’s

Twitter-gebruikers kunnen voortaan personen in hun foto’s gaan taggen, op eenzelfde manier als bij Facebook. Dat meldt Twitter op zijn blog. Twitter-gebruikers kunnen in totaal tien andere Twitter-profielen in een foto taggen. Facebook maakt al langer gebruik van de mogelijkheid om vrienden te taggen.

Bron: Nutech.nl

YouTube wil aantrekkelijker worden voor tv-adverteerders

Adverteerders op YouTube krijgen binnenkort een stuk meer mogelijkheden om reclame te maken. De video-website wil daarmee beter kunnen concurreren met tv-reclames.

Bron: Computer Idee

Instagram groeit razendsnel uit tot melkkoe Facebook

Instagram is in de twee jaar na de overname van Facebook explosief gegroeid. Door de introductie van advertenties kan Facebook zijn investering terugverdienen.  Elke maand maken 200 miljoen mensen actief gebruik van de dienst die inmiddels ook advertenties voorschotelt. Dat waren er twee jaar geleden ten tijde van de overname nog 30 miljoen.

Bron: Webwereld

 Terug

 Naar boven