1-8 september 2015

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. Twitter en LinkedIn meest ingezet bij sociale marketing B2B

    Bedrijven uit het B2B segment gebruiken bijna allemaal Twitter en LinkedIn voor sociale marketingdoeleinden. Dat blijkt uit een rapport van Regalix Research. 93 procent gebruikt Twitter en 91 procent LinkedIn, voornamelijk om de merkbekendheid te vergroten.

  2. Microsoft gebruikt Bing om concurrerende browsers af te raden

    Microsoft gebruikt zijn zoekmachine Bing om te voorkomen dat gebruikers van zijn nieuwe browser Edge overstappen op browsers van concurrenten.

  3. YouTube geeft adverteerders inzicht in zichtbaarheid advertenties

    YouTube gaat adverteerders meer inzicht verschaffen in de zichtbaarheid van advertenties. Die mogen voortaan verificatiecodes op YouTube pagina’s zetten om zo meer data te kunnen verzamelen.

  4. Instagram legt meer nadruk op privéberichten

    Instagram heeft Instagram Direct, de privéberichtenfunctie, een update gegeven. Het is nu onder meer ook mogelijk om met foto’s te reageren in een privébericht.

  5. Chrome leidt Nederlandse browsermarkt

    Chrome is in Nederland veruit de populairste webbrowser, met een marktaandeel van 45 procent. Wel moest de browser marktaandeel inleveren, net als Internet Explorer. Die kwam uit op 26,6 procent. Firefox is nog altijd de derde browser in Nederland met een aandeel van 17 procent.

 Terug

 Naar boven