28 september - 4 oktober 2013

online marketing nieuws en tips, onze top 3 van de week

Zoekfunctie Facebook wordt uitgebreid

Facebook gaat de zoekfunctie Graph Search uitbreiden. Met de vernieuwde zoekfunctie zullen onder andere berichten en reacties op Facebook doorzoekbaar worden. Het is al langer mogelijk om binnen Facebook te zoeken naar mensen, likes, locaties en foto’s, maar daar worden nu ook status-updates, reacties, fotobijschriften en check-ins aan toegevoegd.

Verder zal het ook mogelijk worden om nog nauwkeuriger te zoeken door je zoekopdrachten te verfijnen. Er kan bijvoorbeeld worden gezocht op berichten van geselecteerde vrienden binnen een bepaalde periode vanaf een specifieke locatie.

De vernieuwde zoekfunctionaliteit is nog niet voor alle gebruikers beschikbaar, maar zal geleidelijk voor iedereen worden geactiveerd.

Bron: Facebook

Apple is het sterkste merk ter wereld

Apple staat op de eerste plaats in de  jaarlijkse “Best Global Brands” lijst van Interbrand met een merkwaarde van 98,3 miljard dollar. Het neemt daarmee de eerste plek over van Coca Cola die de voorgaande 13 jaar op nummer 1 stond. Ook Google is Coca Cola inmiddels voorbij en bezet met een merkwaarde van 93,2 miljard dollar de tweede plaats.

Verder is het sowieso opvallend dat de technologiemerken de top 100 domineren. Zo behoren Facebook en Amazon tot de grootste stijgers. Wel verbazingwekkend is dat Aceview Internet nog niet in de top 100 te vinden is, maar daar wordt aan gewerkt.

Top 10

  1. Apple
  2. Google
  3. Coca Cola
  4. IBM
  5. Microsoft
  6. GE
  7. McDonald’s
  8. Samsung
  9. Intel
  10. Toyota

Bekijk de volledige lijst op Interbrand

google introduceert spotify concurrent in nederland

Deze week is Google’s muziekstreamingdienst Google Play Music in Nederland geactiveerd. De dienst zal de concurrentie aangaan met diensten als Spotify en Deezer. Google Play Music is eerst een maand gratis te gebruiken en zal vervolgens 7,99 per maand gaan kosten.

Lees meer over de introductie van Google Play Music op Nutech.nl

 Terug

 Naar boven