18-25 september 2016

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. Oh WhatsApp, wat doe je nu?

    De scene van Kees en haar buurman samen in zijn garage uit de film Flodder (‘oh buurman, wat doet u nu?’) schoot als eerste door mijn hoofd toen WhatsApp in augustus vol trots verkondigde gebruikersgegevens met moederbedrijf Facebook te gaan delen. Namelijk dat gevoel van genaaid worden.

  2. Facebook overdreef video-statistieken jarenlang schromelijk

    Adverteerders zijn niet blij met Facebook. Het blijkt dat het bedrijf van CEO Mark Zuckerberg jarenlang de statistieken van video’s schromelijk overdreven heeft. Faceboook heeft het zelf gemeld aan zijn adverteerders en stelt gemiddeld 60 tot 80 procent meer views te hebben gemeld dan er daadwerkelijk waren.

  3. 'Google en Salesforce mogelijk geïnteresseerd in overname Twitter'

    Google en Salesforce zouden interesse hebben in een mogelijke overname van sociaal netwerk Twitter.

  4. Nieuwe call-to-actions bij Instagram

    Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.

  5. Twitter rekent geciteerde tweets en polls niet meer tot 140 tekens limiet

    Twitter heeft ervoor gekozen onder meer geciteerde tweets en polls niet meer te rekenen tot de limiet van 140 tekens. Ook kunnen gebruikers foto’s, video’s en gif-afbeeldingen toevoegen, zonder dat ze daarbij rekening hoeven te houden met de ruimtebeperking.

 Terug

 Naar boven