1-10 november 2019

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. 'Nederlanders besteden minder tijd aan Facebook en WhatsApp'

    Nederlanders besteden minder tijd aan sociale media als Facebook en WhatsApp, concludeert marktonderzoeker Multiscope op basis van een enquête onder 3.600 volwassen Nederlanders. In het afgelopen jaar besteedden Nederlanders gemiddeld 79 minuten per dag aan sociale media; in 2017 was dat nog 83 minuten.

  2. Twitter laat mensen voortaan ook onderwerpen volgen in tijdlijn

    Twitter rolt deze week de functie Topics uit, waarmee gebruikers naast mensen ook berichten binnen bepaalde onderwerpen kunnen volgen. Dat bevestigt Twitter aan The Verge.

  3. Google publiceert Site Kit-plugin voor WordPress

    Google heeft eind vorige week officieel de WordPress plugin voor Site Kit geïntroduceerd die websitebeheerders, marketing- en advertentiebureaus meer inzicht moet geven in het gedrag van hun websitebezoekers.

  4. WhatsApp richt zich op e-commerce met catalogs-functie

    De manier waarop potentiële klanten bereikt kunnen worden, is al enige tijd aan flink wat verandering onderhevig. Gebruikers verplaatsten zich eerst van de winkelstraat naar het internet, en nu van websites naar chat-apps en sociale media. WhatsApp speelt hier op in met een nieuwe functie genaamd catalogs.

  5. 'Facebook test gebruik gezichtsherkenning om identiteit te controleren'

    Facebook test momenteel het gebruik van gezichtsherkenning om nepaccounts te ontmaskeren. Socialemediaonderzoeker Jane Manchun Wong vond een ‘videoselfie’-functie in de code van Facebook.

 Terug

 Naar boven