17-24 mei 2016

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. Facebook verandert manier waarop nieuws trending wordt gemaakt

    Na ophef over hoe Facebook nieuws op de site trending maakt, heeft het sociale netwerk de methode hiervoor aangepast.
    Dat maakt Facebook bekend in een persbericht. Het sociale netwerk gaat op nieuwe manieren in de gaten houden wat er door het trending-team wordt geselecteerd. Volgens Facebook zullen medewerkers verantwoordelijk voor de trending nieuwsartikelen niet langer RSS-nieuwsfeeds gebruiken. Daarnaast mogen de werknemers niet meer simpelweg met cijfers het belang van een artikel aangeven. Er zal wel nog steeds een team verantwoordelijk zijn voor het nieuws

  2. Instagram rolt analytics uit voor zakelijke gebruikers

    Instagram gaat zakelijke gebruikers meer mogelijkheden bieden op het gebied van analytics. Daarmee kunnen merken achterhalen of hun campagnes werken.

  3. ‘Google wil Flash in Chrome standaard uitzetten’

    Google wil Flash in zijn browser Chrome voortaan standaard uitzetten. Volgens The Register werkt Google aan een nieuw onderdeel, HTML 5 by Default.

  4. 'Firefox streeft Internet Explorer voorbij in wereldwijd gebruik'

    Browser Firefox van Mozilla is de tweede browser die Internet Explorer en opvolger Microsoft Edge in gebruik voorbij is gestreefd. Eerder lukte Google Chrome dat ook al.

  5. Facebook laat gebruikers met grafiek interessante stukjes video zien

    Facebook heeft een functie toegevoegd waarbij het gebruikers in staat stelt om tijdens een video te zien waar de interessante stukken van het filmpje zitten.

 Terug

 Naar boven