online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week
-
Facebook start ook in Nederland met aanpak nepnieuws
Facebook gaat ook in Nederland starten met het aanpakken van nepnieuws op het sociale netwerk. Om feiten te checken wordt samengewerkt met NU.nl en de Universiteit Leiden.
Bron: Nu.nl/internet -
Waarom Facebook zenuwachtig wordt van Snapchat
Stories. Snapchat begon hiermee, Instagram kopieerde het, Facebook test het en Whatsapp biedt deze feature sinds vorige week ook aan. Facebook (eigenaar van Instagram en Whatsapp) heeft openlijk toegegeven dat dit is overgenomen van Snapchat, maar toch lukt het vooralsnog niet om Snapchat omver te krijgen. Waarom is Snapchat zo’n grote bedreiging voor Facebook?
Bron: Marketingfacts -
Twitter laat gebruikers anonieme accounts automatisch negeren
Twitter wil pestgedrag en misbruik verder aanpakken en geeft gebruikers de mogelijkheid om onder meer accounts zonder foto te negeren.
Bron: Nu.nl/internet -
YouTube: Dagelijks kijken onze gebruikers 1 miljard uur
YouTube heeft een nieuwe mijlpaal bereikt als het aankomt op het aantal uren dat mensen elke dag video’s kijken. Op dit moment streamen mensen elke dag zo’n 1 miljard uur aan content per dag. Dat is meer dan 100.000 jaar aan beeldmateriaal, elke dag weer.
Bron: Techzine -
Google maakt slimme software tegen haatreacties op nieuwssites
Google brengt slimme software uit die nieuwssites kunnen gebruiken om beledigende reacties te filteren.
Bron: Nu.nl/internet
Naar boven