25-31 mei 2016

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. Nederlandse e-commerce naar 16,1 miljard euro

    Nederland eindigt op de zevende plaats, net onder Italië, in de Top 10 van Europese e-commercelanden met een omzet van 16,1 miljard euro in 2015. Zegt belangenorganisatie Ecommerce Europe, die 25.000 online retailers vertegenwoordigt.

  2. Twitter integreert Spotify-fragmenten in tijdlijn

    Fragmenten van liedjes op Spotify kunnen voortaan direct in de Twitter tijdlijn worden afgespeeld
    Wanneer een Spotify-link in de tweet wordt gezet wordt het fragment automatisch in de tweet geplaatst. De fragmenten zijn beperkt tot een duur van dertig seconden.

  3. Twitter laat koopknop weer vallen

    Twitter ziet af van zijn e-commerce-ambities. De eerder geïntroduceerde koopknop blijft alleen nog beschikbaar voor retailers die werken met BigCommerce, Demandware en Shopify. Dat meldt Internet Retailer op basis van anonieme bronnen.

  4. Google voegt meer reclame-uitingen toe aan Google Maps

    Er verschijnen binnenkort meer reclames op de landkaarten van Google Maps. Google heeft ervoor gekozen de advertentiedienst AdWords ook beschikbaar te maken voor de kaartendienst en mobiele toepassingen.

  5. Facebook breidt advertentiehandel buiten sociaal netwerk uit

    Facebook gaat meer advertenties buiten het sociale netwerk laten zien, waardoor ook niet-leden de reclames op internet kunnen tegenkomen.

 Terug

 Naar boven