11-20 april 2017

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. Bijna 90 procent van Nederlandse YouTube-vlogs bevat reclame

    In zo’n 90 procent van de populaire Nederlandstalige YouTube-vlogs worden producten aangeprezen. In driekwart van de gevallen is niet altijd duidelijk of het hier gaat om betaalde aandacht of niet.

  2. ‘Google wil adblocker om zeep helpen met eigen adblocker’

    Google zou overwegen om een adblocker in Chrome in te bouwen en deze standaard te activeren, het doel hiervan zou zijn om de huidige adblockers de nek om te draaien. Dat stelt The Wall Street Journal op basis van betrouwbare bronnen. Het idee is dat de adblocker van Google niet alle advertenties gaat blokkeren, maar alleen alle irritante advertenties. Wat een irritante advertentie is wordt bepaald door het onafhankelijke samenwerkingsverband Coaltion for Better Ads.

  3. Google Translate nu bijna foutloos door machine learning

    Google heeft een flinke update doorgevoerd aan Google Translate, het is nu mogelijk om teksten vrijwel foutloos te vertalen van het Engels naar het Nederlands en vice versa. In het verleden maakte Google gebruik van een technologie waarbij stukjes van een zin werden vertaald, nu maakt het bedrijf gebruik van machine learning en worden complete zinnen vertaald. Hierdoor is de kans op een fouten een stuk kleiner geworden en is de woordvolgorde vaker juist.

  4. Instagram gaat over Snapchat heen in gebruik Stories

    Instagram is druk bezig Snapchat te evenaren en in te halen met features en, belangrijker, gebruikscijfers. Het dagelijks gebruik van Instagram Stories is gestegen tot boven de tweehonderd miljoen.

  5. Beslist.nl: Geen geloof meer in prijsvergelijken

    “Het pure prijsvergelijken heeft zijn beste tijd gehad, mede door ons eigen succes en dat van Kieskeurig”, zegt de mede-oprichter van Beslist.nl Kees Verpalen. De wereld voor prijsvergelijkers is afgelopen decennium sterk veranderd. Van eenoog in het land der blinden naar zoekresultaat onder de vouw of zelfs buiten de eerste pagina. “De eerste, tweede en misschien wel derde prioriteit van marketeers bij webwinkels is hun aanwezigheid op Google Shopping goed in te richten. Het budget dat dan overblijft, gaat naar andere kanalen.”

 Terug

 Naar boven