18-24 maart 2014

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

Twitter experimenteert met tonen aantal views voor tweets

Twitter experimenteert met een nieuwe functie, die toont hoe vaak een Tweet gezien is. Daarnaast verstuurt Twitter een wekelijkse update, waarin ook staat hoe vaak sommige Tweets gezien zijn.

Bron: Nutech.nl

“Apple, Google en Microsoft zijn waardevolste merken”

Volgens een onderzoek van Brand Finance is Apple ’s werelds waardevolste merk. De waarde van het merk wordt geschat op 104,7 miljard dollar. Ook de tweede en derde positie worden ingevuld door technologiebedrijven. Het gaat hierbij puur om de merknaam en alleen Amerikaanse bedrijven zijn meegenomen.

Bron: Techzine

ING krabbelt terug: geen test met betaaldata

De ING Bank heeft zijn plan opgeschort om advertenties te gaan serveren op basis van betaalgegevens van klanten. De reden is het grote aantal bezorgde reacties van klanten.

Bron: Webwereld

‘Youtube werkt aan kindvriendelijke versie’

Youtube werkt volgens meerdere anonieme bronnen aan een aparte versie van de videosite gericht op kinderen jonger dan tien jaar.  Youtube zou al werken aan de nieuwe site, maar is nog niet in de buurt van een lancering. De nieuwe variant zou kinderen in een veilige omgeving video’s moeten laten kijken zonder grove video’s of reacties die op Youtube zelf wel te vinden zijn.

Bron: Nutech.nl

Nederlandse netneutraliteit op losse schroeven

De Industriecommissie van het Europees Parlement heeft dinsdag voor het telecompakket van Eurocommissaris Neelie Kroes (Digitale Agenda) gestemd. Daarin wordt netneutraliteit zoals nu in de Nederlandse wet staat niet gegarandeerd.

Bron: Nutech.nl

 Terug

 Naar boven