11-17 februari 2014

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

Twitter test vernieuwd uiterlijk met Facebook-trekjes

Twitter is bezig met een kleinschalige test, waarin het uiterlijk van het sociale medium compleet op de schop is genomen.  Dat meldt Mashable, nadat een van hun redacteuren in de testgroep terechtkwam. Twitter vernieuwde het uiterlijk van zijn website onlangs nog, maar die update lijkt slechts een opstapje te zijn naar een radicaal aangepast uiterlijk. De profielpagina heeft veel meer weg van een profielpagina op Facebook of Google+.

Bron: Nutech.nl

‘Adverteren op Facebook is meestal weggegooid geld’

Op internet worden de meeste advertentiedollars uitgegeven bij Google en Facebook, daarna pas bij andere partijen. Google heeft zijn nut in de afgelopen jaren bewezen, adverteren op Facebook is nog vrij nieuw en staat nog in de kinderschoenen. De grote vraag is dan ook altijd, loon het om op Facebook te adverteren? Een wetenschappelijk YouTube-kanaal genaamd Veritasium zocht het uit en kwam tot de conclusie dat het weggegooid geld is.

Bron: Techzine

Twitter gaat je meer koppelen aan vrienden dan aan bekende personen

De CEO van Twitter, Dick Costolo, heeft tijdens een Goldman Sachs conferentie laten weten dat het bedrijf enkele wijzigingen gaat aanbrengen aan het sociale netwerk. De toestroom aan nieuwe Twitter-gebruikers begint langzaam af te nemen en dat is niet goed gevallen bij aandeelhouders, Costolo wil nieuwe gebruikers nu meer aan vrienden koppelen dan aan bekende personen. Twitter gaat er vanuit dat als je vrienden volgt, deze eerder geneigd zijn je terug te volgen waardoor je ook vaker terugkomt op het sociale netwerk.

Bron: Techzine

‘Geen verband tussen delen en lezen van online artikelen’

Mensen hebben artikelen die ze delen op sociale media vaak nog niet helemaal gelezen. Dat blijkt uit onderzoek van Chartbeat, een bedrijf dat bezoekersaantallen bijhoudt.

Bron: Nutech.nl

‘Apple en Samsung onderhandelingen mislukt, terug naar de rechtbank’

Apple en Samsung zijn er niet in geslaagd een schikking te treffen in de patentstrijd die de bedrijven voeren. De bedrijven gingen een poging doen hun meningsverschillen bij te leggen en tot een overeenstemming te komen. Volgens verschillende Koreaanse bronnen is die poging inmiddels mislukt en gaan de twee grootmachten binnenkort gewoon weer verder waar ze gebleven waren in de rechtszaal.

Bron: Techzine

 Terug

 Naar boven