26 oktober - 1 november 2013

online marketing nieuws en tips, onze top 3 van de week

Telegraaf stopt met Hyves als sociaal netwerk

Hyves houdt op te bestaan als sociaal netwerk en zal zich volledig gaan richten op online gaming.  Dit heeft Telegraaf Media Groep laten weten.  Hyves werd in 2010 overgenomen door Telegraaf Media Groep voor 43,7 miljoen euro.  Na deze overname stortte het gebruik van Hyves helemaal in. Al was er voordat Hyves werd overgenomen al een neergaande lijn zichtbaar. Het is helaas het einde van een groot succesverhaal.

Lees alles over de opkomst en ondergang van Hyves in de “reconstructie” op Volkskrant.nl (Zo te zien met veel enthousiasme geschreven)

Facebook wint gebruikers, maar verliest tieners

De kans is klein dat het Facebook net zo zal vergaan als Hyves, maar het sociale netwerk moet zich wel alvast zorgen gaan maken over het feit dat er een duidelijke daling is in het aantal jonge tieners dat gebruikmaakt van de dienst. Dit terwijl andere sociale media zoals Twitter, Instagram en Snapchat steeds populairder worden bij deze doelgroep en zoals iedereen weet: de jeugd heeft de toekomst….

Bron: Techzine.nl

Google maakt meest populaire zoekopdrachten per dag inzichtelijk

Google heeft Hot Searches, een onderdeel van Google Trends in Nederland geïntroduceerd. Om te bekijken wat de populairste onderwerpen zijn op internet kun je terecht bij Google Trends en dankzij de toevoeging van Hot Searches kan er nu per dag worden bekeken welke zoekopdrachten op dit moment het meest populair zijn bij Nederlandse bezoekers. Op Google Trends is op het moment van schrijven de zoekterm “Hyves” verreweg de meest populaire zoekterm van de dag.

 Terug

 Naar boven