8-14 december 2014

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

Instagram groeit Twitter voorbij, heeft 300 miljoen actieve gebruikers

Facebook heeft sinds dit jaar de twee grootste sociale netwerken in handen. Met het eigen netwerk heeft Facebook volgens de laatste cijfers 1,3 miljard actieve gebruikers, Instagram telt er nu 300 miljoen. De laatstgenoemde is met dat cijfer voorbij gegroeid aan microblogdienst Twitter.

Bron: Techzine

Nederlandse providers gaan netwerk delen bij storing

Vanaf donderdag gaan Nederlandse mobiele providers elkaars netwerk delen als er een storing is. Volgens het ministerie van Economische Zaken is Nederland het eerste land ter wereld waar het mogelijk wordt om in eigen land te ‘roamen’. KPN, Vodafone en T-Mobile werken samen aan de noodvoorziening. Deze wordt alleen geactiveerd als een storing naar verwachting langer dan drie dagen duurt en minstens 500.000 klanten treft. Klanten betalen in dit geval geen extra kosten voor bellen en sms’en op een ander netwerk.

Bron: Nutech.nl

Facebook overweegt variaties van Like-knop

In een vraag-en-antwoord-sessie met de oprichter en CEO van Facebook, Mark Zuckerberg, heeft hij laten weten dat er geen plannen zijn om een zogenaamde “Dislike”-knop (Vind ik niet leuk) in te voeren. Wel overweegt het bedrijf om variaties toe te voegen van Vind ik leuk. Aan wat voor variaties we precies moeten denken liet Zuckerberg in het midden, maar men vermoedt iets van “Sterkte” of “Respect”, zodat er ook bij treurige of invloedrijke gebeurtenissen een beter toepasbare-knop is dan “Vind ik leuk”.

Bron: Techzine

‘Whatsapp werkt aan webapp’

Whatsapp werkt aan een webversie, waardoor gebruikers ook via de browser berichten kunnen versturen. Dat blijkt uit de broncode van de laatste bètaversie van de Android-app, zo ontdekte Androidworld. De regels broncode beschrijven een zogeheten ‘web_session’, wat erop duidt dat Whatsapp ook websessies gaat ondersteunen.

Bron: Nutech.nl

‘Youtube in strijd om populaire videomakers te behouden’

Youtube doet grote moeite om zijn populairste videomakers te behouden. Verschillende concurrenten liggen op de loer. Onder meer Facebook en de startup Vessel proberen Youtube-sterren te overtuigen hun video’s tijdelijk exclusief aan te bieden buiten Youtube, zo meldt de Wall Street Journal maandag. De site van Vessel is nog niet beschikbaar, maar het bedrijf van voormalig Hulu-ceo Jason Kilar heeft al 75 miljoen dollar aan durfkapitaal aangetrokken. Youtube-sterren die zijn benaderd door Vessel en Facebook zeggen dat zij lucratieve aanbiedingen krijgen. Op Youtube krijgen de videomakers tot 55 procent van de advertentieinkomsten op hun video’s, maar anderen zouden een beter aanbod doen.

Bron: Nutech.nl

 Terug

 Naar boven