online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week
-
Google bindt strijd aan met aanstootgevende zoekresultaten
Google gaat het gemakkelijker maken om ongewenste zoekresultaten aan te merken als ongewenst. Dat meldt de zoekgigant op zijn blog. Het bedrijf zegt dat 0,25 procent van alle zoekopdrachten op Google aanstootgevende of anderszins ongewenste zoekresultaten oplevert.
Bron: Nu.nl/internet -
Kritische blik op de nieuwe privacyregels van LinkedIn
Afgelopen vrijdag publiceerde LinkedIn een nieuw privacybeleid dat op 7 juni in werking treedt. Vooral als je een zakelijk account gebruikt, verdient het aanbeveling om het document zorgvuldig door te nemen. Een werkgever kan premium features beschikbaar stellen en heeft daarmee beperkt inzicht in je activiteiten.
Bron: Computerworld -
LinkedIn doorbreekt grens van 500 miljoen leden
LinkedIn heeft de grens van 500 miljoen leden wereldwijd doorbroken. Het platform, dat in 2003 startte, is inmiddels actief in meer dan 200 landen.
Bron: Emerce -
Twitter ziet omzet voor het eerst dalen
Twitter heeft in het eerste kwartaal van 2017 flink minder omzet gedraaid dan een jaar eerder. Het is voor het eerst in de geschiedenis van het sociale netwerk dat de omzet daalt. Het aantal gebruikers van Twitter groeide wel ten opzichte van het vorige kwartaal met 3Â procent naar 328 miljoen. Dat was de sterkste groei sinds 2015.
Bron: Nu.nl/internet -
Infographic: de fenomenale groei van mobiele marketing
Mobiele marketing is het afgelopen jaar gigantisch gegroeid. Niet dat de oude vertrouwde desktop is afgeschreven, maar zeker oriëntatie op nieuwe producten of diensten doen we op de smartphone of tablet. Met 2,6 miljard smartphonegebruikers is de potentie enorm. In deze infographic een paar (Amerikaanse) statistieken.
Bron: Emerce
Naar boven