21-27 september 2013

online marketing nieuws en tips, onze top 3 van de week

Grote aanpassing in het zoekalgoritme van Google

Google heeft het zoekalgoritme van zijn zoekmachine vernieuwd. Het gaat om de grootste verandering sinds jaren en de update heeft de naam “Hummingbird” meegekregen. Google noemt Hummingbird de grootste vernieuwing van zijn zoekmachine sinds 2009. Dankzij de update is Google onder anderen beter in staat om langere en meer complexe vragen te beantwoorden.

Bron: Techcrunch.com

Google maakt zoekopdrachten van bezoekers onzichtbaar

Slecht nieuws voor online marketeers (en dus ook voor Aceview); deze week werd bekend dat Google al het organische (gratis) verkeer van zijn zoekmachine naar websites is gaan versleutelen. De zoekopdrachten van bezoekers die via Google Adwords op de website komen, zijn nog wel inzichtelijk, waardoor deze wijziging vooral het vak van zoekmachine optimalisatie een stuk lastiger maakt. Begrijpelijk dus dat de SEO-wereld door dit nieuws in rep en roer is.

Lees meer op: Webwereld.nl

Google presenteert nieuw logo

Naast het interessante nieuws over de wijziging van het algoritme van Google en het minder positieve nieuws voor online marketeers over de versleuteling van het gratis verkeer vanaf Google, is er ook nog wat minder ingrijpend nieuws te melden over Google. Google heeft de afgelopen week een nieuw logo gepresenteerd. Het vernieuwde uiterlijk van Google zal  in de komende weken worden uitgerold.

Bekijk het vernieuwde logo op Nutech.nl

 Terug

 Naar boven