28 april - 7 mei 2017

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

  1. Advertentiemolen Facebook draait stevig door

    De advertentiemolen van Facebook lijkt nog altijd niet te haperen. De totale omzet kwam in het eerste kwartaal boven de 8 miljard dollar en daarvan was ruim 3 miljard winst. Mobiel vormt 85 procent van de advertentieomzet, vergeleken met 84 procent vorig kwartaal.

  2. Chrome gaat waarschuwen voor onbeveiligde sites

    Google Chrome gaat vanaf oktober HTTP-sites standaard aangeven als onbeveiligd, tenminste als er invoerschermen voor data op te vinden zijn.

  3. Facebook laat de laatste gesprekken zien in zoekresultaten

    Facebook rolt een nieuwe functie uit voor de zoekresultaten op de website, genaamd “laatste gesprekken”. Daarin worden de meest recente openbare berichten over onderwerpen die veel besproken worden op het netwerk getoond.  Facebook wil gebruikers op die manier blootstellen aan meningen die buiten de sociale cirkel geuit worden.

  4. Windows 10 S laat gebruikers niet van browser en zoekmachine wisselen

    Het nieuwe Windows 10 S stelt gebruikers niet in staat om een andere standaard webbrowser te kiezen. Binnen deze browser kan alleen Bing als zoekmachine worden ingesteld.

  5. ‘Google en Facebook beheersen 20 procent van online advertentiemarkt’

    Google en Facebook worden steeds machtiger in advertentieland. Het marktaandeel bedraagt nu al 20 procent, 11 procent meer dan in 2012. Dat blijkt uit Zeniths Top Thirty Global Media Owners, een ranglijst van ’s werelds grootste mediabedrijven gemeten naar advertentieomzet.

 Terug

 Naar boven