15-21 april 2014

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

Mobiele bestedingen naar 1,3 miljard euro

De online consumentenbestedingen via smartphone en tablet zijn in 2013 in ons land gestegen naar 1,3 miljard. In de laatste zes maanden van het jaar bedroegen de mobiele bestedingen 735 miljoen, dertien procent van de totale e-commerce markt. Hiermee zijn de uitgaven via smartphone en tablet ruim verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode een jaar daarvoor.

Bron: Emerce

Linkedin doorbreekt grens van 300 miljoen gebruikers

Het zakelijke sociale netwerk Linkedin is door de grens van 300 miljoen gebruikers gebroken. Dit meldt Linkedin op zijn website.

Bron: Linkedin

Facebook start eigen mobiel advertentienetwerk

Facebook lanceert eind deze maand op zijn ontwikkellaarsconferentie een eigen netwerk voor advertenties op mobiele apparaten. Het netwerk maakt gebruik van zijn database met gebruikersinformatie om advertenties heel gericht aan te bieden.

Bron: Emerce

Facebook-app gaat locatie van vrienden tonen

Facebook heeft aangekondigd dat er een nieuwe dienst wordt uitgerold, waarbij gebruikers kunnen zien wie van hun vrienden zich in de buurt bevindt. Gebruik van de dienst is optioneel.

Bron: Techzine

Internetgebruikers klikken vaker op Google-advertenties

Google heeft de cijfers van het eerste kwartaal van 2014 bekendgemaakt en meldt dat internetgebruikers vaker op zijn advertenties klikken. Dat zegt Google tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers. In totaal groeide het aantal keer dat mensen op een Google-advertentie klikken met 26 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2013.

Bron: Nutech.nl

 Terug

 Naar boven