8-14 april 2014

online marketing nieuws en tips, onze top 5 van de week

OpenSSL-lek dwingt tot massaal wachtwoord veranderen

Honderden miljoenen internetters moeten zo snel mogelijk hun wachtwoorden veranderen bij grote diensten als Google, Facebook, Yahoo en diensten als bijvoorbeeld Dropbox en Soundcloud. Die bedrijven roepen hun klanten in blogs, tweets of e-mails op hun geheime wachtwoord te veranderen omdat kwaadwillenden daar mogelijk toegang toe hebben gehad.

Bron: Emerce

Google overweegt betere ranking voor versleutelde websites

Google overweegt om websites die gebruik maken van encryptie hoger in de zoekresultaten te plaatsen. Dat meldt Matt Cutts, de Google-medewerker die verantwoordelijk is voor het bestrijden van spam in de zoekresultaten. Cutts liet dit weten tijdens een recente conferentie.

Bron: Techzine

Facebook komt met grotere advertenties op site

Facebook gaat grotere advertenties laten zien op de desktopsite. Wel worden er minder reclames aan gebruikers voorgeschoteld.

Bron: Nutech.nl

‘Display in 2016 wereldwijd groter dan search’

Adverteerders geven in 2016 voor het eerst meer uit aan display advertising, zoals banners, dan aan tekstreclame bij zoekmachines als Google en Bing. Over twee jaar zal er aan display 74 miljard dollar worden uitgegeven en aan search 71 miljard. Dat is nu de verwachting van ZenithOptimedia, dat werelwijd inzicht heeft op hoe adverteerders en mediabureaus hun budgetten alloceren en dat van plan zijn.

Bron: Emerce

Twitter geeft profielen een nieuw uiterlijk

Twitter is begonnen met de uitrol van een nieuw uiterlijk van profielen op de site. Letters, afbeeldingen en knoppen zijn daarbij groter. Zowel de profielfoto als de headerafbeelding hebben in het nieuwe profiel meer ruimte, meldt Twitter.

Bron: Nutech.nl

 Terug

 Naar boven